måndag 16 februari 2009

Blogg om Wiki

Nu ska jag alltså börja blogga om Wiki, det blir första steget av tre på min lilla digitala resa..

Själva ordet Wiki kommer från hawaiianskans ord för snabb, kort och gott är wiki en webbsida, där sidorna redigeras av besökarna själva, dvs. du lägger till din egen information om ett specifikt ämne, du styr även själva länkningen, kursiv, bold och teckensnitt mm. med hjälp av ett speciellt uppmärkningsspråk som är typ som HTML men enklare för användaren att styra. Källa

Jag gjorde själv mitt första inhopp och lade till information nu i dagarna, endast för att testa hur det gick till..
Summan av kardemumman så var det väldigt simpelt att lägga till information, detta är verkligen ett väldigt intressant sätt att ta emot information på samt delge information.

Får se om jag startar en ny blogg för detta ändamål eller om jag skapar en egen avdelning i denna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar