söndag 8 februari 2009

Duggan

Duggan hade vi nu i dagarna (en liten tenta) i ett s.k delat dokument via google docs.

Detta blev en helt ny upplevelse för mig, då jag inte ens hört talas om något liknande innan. Tycker själva idén är en skön grej och säkert även praktiskt i olika sammanhang, det fungerade så att vi blev indelade i en grupp om fyra personer. Sedan vid ett speciellt klockslag fick vi tillträde till ett dokument som liknade ett vanligt worddokument, där fick vi tillträde till ett X antal frågor som vi i gruppen gemensamt skulle besvara på. Till en början var det rätt så rörigt, då någon sparade det dom skrivit så uppdaterades sidan och man tappade bort sig var i dokumentet man befann sig. Det skrevs även med Bold utav någon så frågorna som också stod med bold rördes ihop med svaren osv.. men när man vande sig med detta flöt det på relativt smärtfritt fram tills det var 30 minuter kvar dvs. då jag tydligen hade missuppfattat hur vi skulle gå tillväga med att svara på frågorna. Jag hade fått för mig att vi bara skulle komplettera om vi kände att det på någon fråga saknades något i svaret. Men vi skulle alla individuellt svara på alla frågor, vilket är ganska självklart då det annars är svårt för en individuell bedömning.. men o andra sidan kändes det då rätt onödigt att använda sig av just ett delat dokument, då det t ex på en fråga var väldigt svårt att inte upprepa det som redan hade skrivits (för det skulle vi ju inte göra) Med tanke på att jag var rätt sen med att börja svara på frågorna så blev det rätt svårt att hitta ny information om inom vissa frågor.

Så det blev lite stressigt sista 30 minuterna.. men men..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar