onsdag 11 februari 2009

Lärkontakt.

Väldigt knepigt men något liknande detta kanske.

Det känns rätt självklart för mig att sätta internet i fokus under kursen digitala distributionsformer, då det är det jag använder mig främst av i dagliga livet, förutom mobilen då kanske men det känns inte så kul att genomföra detta i praktiken.
Det är väl bra att utgå från denna blogg, jag har varit emot bloggar sen första gången jag hörde talas om det typ, men man ska ju vidga sina vyer så det är lika bra att blogga hårt från början.
Via bloggen skriver jag om om wiki - wiki till podcasting – podcasting om ?



I essän kanske det blir att avhandla podcasting, då detta är relativt nytt för mig och skulle vara intressant att skiva om under användarperspektiv, medans jag skriver kan jag t ex ta upp hur det är för en förstagångsanvändare och hur han (läs jag) uppfattar det och så vidare, eller? Osäker på hur vi skulle göra här.

Litteraturen som jag väljer är:Richardson, Will (2006). Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms.
Då den verkar vara omfattande för de ämnen jag ska ta upp, plus att Patrik skrev den som exempel då måste den ju vara ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar