torsdag 19 mars 2009

Review: Vad man vill, var man vill, när man vill: Att använda poddradio

Ledsen jag är lite sent ute, men det är mycket nu..

Till Björn Lestell
Intressant titel, lite halvestetisk sådär ;)

Ämnet är intressant, upplägget är kanon då många tvekar över den tekniska svårigheten när det kommer till podcasting, att använda eller inte använda podcasting? Tror många drar sig just för det tekniska.

Bra upplägg från början, man förstår väl att det är ur ett användarperspektiv som din essä kommer utgå ifrån, vilket var meningen.

Frågeställningen är bra ställd och direkt efter frågeställningen så presenteras den tilltänkta användaren på ett utförligt sätt, bra att du inte bara valt någon random person som jag har gjort, utan du har gjort efterforskningar på detta ämne och redovisar källan till det.

Bra att du väger in för kontra nackdelar på alla moment du tar upp.

Bra med lite diagram över intressant statistik.

I frågeställningen nämner du inget om att han ska synka den med sin mp3spelare, sedan skriver du att han måste ha en mp3spelare för att för att synka. För den mindre insatta låter det som det krävs en mp3spelare för att kunna lyssna på poddradio, eller så kanske missade jag något.
Några av källorna har ett par år på nacken, kanske inte just för den tekniska biten men ändå, något negativt måste man ju hitta ;)
Sedan har du inga wiki-källor med? Jag som förspråkar wiki-källor i min essä blir lite besviken över det ;)

Två tummar upp ifrån mig, bra skrivet.

1 kommentar:

  1. Tack för bra synpunkter! :) Får ta och förtydliga det där med synkningen lite..
    /Björn

    SvaraRadera