måndag 9 mars 2009

Tankar kring min wiki

Då jag kommit igång med min wiki så ska det utvärderas tänkte jag, har alltså startat en wiki om podcasting, jag valde att skapa min wiki på det minst avancerade sättet, detta genom sidan wikispaces, där du i princip har allt klart, det jag behövde göra var att skapa ett konto på sidan dvs göra en registrering.
Adressen till min "WikiHeyPodcast" valdes då det sjunger skönt när man säger det, samt att det är en wiki som säger hej till podcasten - här finns information om podcasting, ett strålande namn :)
När jag registerat min wiki var det bara att logga in och skiva in sin text, samt att skapa kategorier.
I kategorierna/rubriken skapade jag sedan ett gäng undermenyer för att strukturera upp texten, så användaren för större koll på vad som tas upp i wikin.

Försökte även strukturera upp sidan – layouten på ett så trovärdigt vis som möjligt genom rubriker och underrubriker samt horisontella linjer under varje kategori/meny och undermeny.
Samt att nederst på sidan länka till alla sidor som finns med i min wiki.


Hade ju tidigare tankar på att starta en wiki genom MediaWiki men det får vänta då tiden är knapp, tiden går riktigt fort nu, kurserna bara flyger iväg tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar