tisdag 3 mars 2009

Tanke:Sex.Noll

Personligen använder jag inte mobiltelefonen till annat än att ringa, sms:a och kanske något mms då och då, föredrar helt klart min 22 tummare framför någon liten 3.5 tummare.

Men det kanske blir ändring på det snart då det är dags för en ny pod, kvalar just nu mellan om det ska bli en iPod classic eller en iPod Touch, om jag väljer touchen så är jag ju redan där, och när jag vänjer mig med denna så kanske jag vill slänga in android i mobilen, inte mycket att tveka över då det är gratis, även appzen.
Har inte personligen så stor erfarenhet av open source program, linux har jag testat lite, och ganska nyligen börjat använda open office som fungerar riktigt bra, hoppas det är trend som fortsätter växa och stannar kvar.

Klart riktigt ballt att google som ligger bakom Android, erbjuder $10 miljoner till den eller dom personer som utvecklar den bästa appzen, på så vis är ju open source sjukt grymt. Att dom går in med den summan förstår jag dock inte, är antagligen bara småsummor i jämförelse med vad dom kommer få tillbaks i och med denna investering förvisso men jag tror folk hade varit intresserade av att hjälpa till med appzen utan den summan, men klart att dom pengarna ger extra pr för google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar